Struna Światła

Spektakl inspirowany twórczością Zbigniewa Herberta łączy ze sobą w spójną całość elementy działań artystycznych kilku dziedzin sztuki, wykorzystując współczesne brzmienie elektroniki przeplecione dźwiękiem instrumentów akustycznych i głosu ludzkiego.

 

Sfera ruchowa spektaklu to monodram taneczny, utrzymany w konwencji teatru tańca, gdzie ciało w ruchu jest bezpośrednim nośnikiem wewnętrznej atmosfery wykonawcy, jego przeżyć wydobywających się pod wpływem treści tekstów Zbigniewa Herberta i muzyki skomponowanej do spektaklu.

W tekstach Zbigniewa Herberta twórcy spektaklu odczytali uniwersalia rozciągnięte na wielowymiarowej płaszczyźnie czasu, przestrzeni i wewnętrznego świata człowieka. Na tej podstawie powstała poetycka opowieść o androgynicznym bohaterze, balansującym na granicy świata paradoksów, uwikłanym w rzeczywistość - tą, która go otacza i tą, która w nim samym. Jego świat, to ciągłe wyzwalanie się od siebie, by do siebie na nowo docierać, to ciągłe szukanie tego, co tak bliskie, że niemal niemożliwe do dostrzeżenia. Niemal... A on sam – jak współczesny Diogenes, chodzący w biały dzień z zapaloną latarnią w poszukiwaniu człowieka, a nie potrafiący ofiarować siebie w zamian, neurotyczny, zagubiony, niezależny, samowystarczalny i tak tęskniący za bliskością.

„Poszukuję ciągle twoich oczu wpatrzonych we mnie ze zrozumieniem

Nie muszę już tłumaczyć: Jak? Po co? Dlaczego?

Ty wiesz, zanim zapytam

Jeśli istniejesz – czemu cię nie ma...”

(Dominika Dziurosz)

logo_KS2

 

 

Wykonawcy:

Grupa Artystyczna KILKA SZTUK :

Spektakl inspirowany twórczością Zbigniewa Herberta łączy ze sobą w spójną całość elementy działań artystycznych kilku dziedzin sztuki, wykorzystując współczesne brzmienie elektroniki przeplecione dźwiękiem instrumentów akustycznych i głosu ludzkiego.

 

Sfera ruchowa spektaklu to monodram taneczny, utrzymany w konwencji teatru tańca, gdzie ciało w ruchu jest bezpośrednim nośnikiem wewnętrznej atmosfery wykonawcy, jego przeżyć wydobywających się pod wpływem treści tekstów Zbigniewa Herberta i muzyki skomponowanej do spektaklu.

W tekstach Zbigniewa Herberta twórcy spektaklu odczytali uniwersalia rozciągnięte na wielowymiarowej płaszczyźnie czasu, przestrzeni i wewnętrznego świata człowieka. Na tej podstawie powstała poetycka opowieść o androgynicznym bohaterze, balansującym na granicy świata paradoksów, uwikłanym w rzeczywistość - tą, która go otacza i tą, która w nim samym. Jego świat, to ciągłe wyzwalanie się od siebie, by do siebie na nowo docierać, to ciągłe szukanie tego, co tak bliskie, że niemal niemożliwe do dostrzeżenia. Niemal... A on sam – jak współczesny Diogenes, chodzący w biały dzień z zapaloną latarnią w poszukiwaniu człowieka, a nie potrafiący ofiarować siebie w zamian, neurotyczny, zagubiony, niezależny, samowystarczalny i tak tęskniący za bliskością.

„Poszukuję ciągle twoich oczu wpatrzonych we mnie ze zrozumieniem

Nie muszę już tłumaczyć: Jak? Po co? Dlaczego?

Ty wiesz, zanim zapytam

Jeśli istniejesz – czemu cię nie ma...”

(Dominika Dziurosz)

logo_KS2

 

 

Wykonawcy:

Grupa Artystyczna KILKA SZTUK :

Aleksandra Bilińska - kompozycja, scenariusz, nagrania studyjne, fortepian

 

 

Aleksandra Bilińska - kompozycja, scenariusz, nagrania studyjne, fortepian

Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki katowickiej Akademii Muzycznej. Od 1998 roku jest wykładowcą rodzimej uczelni prowadząc zajęcia na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu – specjalność Rytmika, a także na Kierunku Teoria Muzyki oraz na Kierunku Edukacja Artystyczna.

Jest organizatorem trzech edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej nt. „Literatura muzyczna XX wieku we współczesnej szkole” (Katowice, 2004, 2005, 2007), a także współorganizatorem I i II Ogólnopolskich Spotkań Rytmiki, (Katowice 1998, 1999) oraz I i II Ogólnopolskich Warsztatów Rytmiki (Katowice 2000, 2001). Równocześnie działa twórczo zdobywając nagrody za kompozycje muzyczne wykonane m.in. na II Europejskim Konkursie Rytmiki w Trossingen, XXVI Tyskich Spotkaniach Teatralnych oraz Festiwalu „Apart” w Katowicach.

We współpracy z tancerzem i choreografem Andrzejem Morawcem, na podstawie własnego scenariusza i ze skomponowaną przez siebie muzyką realizuje dla Polskiego Teatru Tańca - Baletu Poznańskiego w Poznaniu pełnometrażowy spektakl pt. „P®uder-ja” (2003), „Scontri na fortepian i taśmę” (Teatr im. E. Bogusławskiego w Kaliszu, 2006), a także „Światło na taśmę” (Gdańsk) i „Homo Querens na taśmę”, do choreografii Aleksandry Dziurosz.

Jej kompozycje wykonywane były w Polsce, Puerto Rico, w Niemczech.

Jako wykonawca i realizator dźwięku, związana była z Teatrem Rytmu „Katalog” - kołem naukowym specjalności Rytmika Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (1997 – 2002), jako pedagog, z Państwową Ogólnokształcącą Szkołą Baletową im. L. Różyckiego w Bytomiu, Teatrem Rozrywki w Chorzowie (jako korepetytor zespołu baletowego), z Zespołem Państwowych Szkół Muzycznych nr 4, w Warszawie jako nauczyciel przedmiotów teoretycznych, a obecnie z Akademią Muzyczną w Warszawie oraz Studiem Wokalnym im. J. Wasowskiego w Warszawie.

Od 1996 r. współpracuje przy organizacji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Od r. 2008 związana z Grupą Artystyczną „Kilka Sztuk”.

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

Agnieszka Kowalska - głos, flet poprzeczny, aranżacja partii fletu i głosu, kompozycja

 

Agnieszka Kowalska - głos, flet poprzeczny, aranżacja partii fletu i głosu, kompozycja

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

Aleksandra Dziurosz – choreografia, taniec

 

Aleksandra Dziurosz – choreografia, taniec

Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego.

Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, a także Pedagogiki Baletu w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Obecnie jest abiturientką Podyplomowych Studiów Teorii Tańca (AM im. F. Chopina w Warszawie). Od 2007 roku realizuje pracę doktorską w Akademii Muzycznej w Warszawie.

Jako tancerka współpracowała z Joe Alter Dance Group (2000-2002), Made Inc. (2002–2003), z Davidem Grenke (Thingsezisee`m David Grenke`s Dance/Theatre USA, 2001).

W 2000 roku realizowała z teatrem tańca „NEI” spektakl pt. „Parada chromosomów”, a także występowała na licznych festiwalach tańca współczesnego m.in w Puerto Rico (6th International Mime and Physical Theatre Festival in the Caribbean – San Juan, 2007), na Litwie (International Contemporary Dance Festival – Wilno, 2003), w Danii (Festiwal Central Europe Dance – Kopenhaga, 2002), Holandii (Festiwal Spring Dance – Utrecht, 2002) , Czechach (Festiwal Dance Zone – Praga, 2002), Polsce na VII i VIII Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej (Bytom, 2000/2001); IV i V Międzynarodowych Lubelskich Spotkaniach Teatrów Tańca (Lublin, 2000 i 2001), na V Biennale Tańca Współczesnego (Poznań, 2002), III Festiwalu Polskich Teatrów Ulicznych (Jelenia Góra, 2002), V Międzynarodowym Festiwalu Tańca Współczesnego (Warszawa, 2003). W grudniu 2006 roku brała udział w międzynarodowym projekcie tanecznym Fourth Asia-Europe Dance Forum „Pointe to Point”.

Nauczyciel tańca współczesnego w łódzkiej Szkole Baletowej (2002-2004), w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Warszawie (od 2003 r.), w Studiu Taneczno-Aktorskim w Warszawie (od 2002), a także na festiwalach i warsztatach tańca w Polsce i zagranicą. Od października 2003 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Warszawie w zakresie tańca współczesnego i techniki ruchu na kierunkach: Rytmika, Pedagogika Baletu oraz na Podyplomowych Studiach Teorii Tańca.

Od 2002 roku jest współorganizatorem projektu edukacyjno-kulturalnego „Inspiracje”, a także choreografem spektakli i licznych etiud tanecznych prezentowanych m.in. na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie, Teatru na Woli w Warszawie, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Bałtyckiej w Gdańsku, Opery na Zamku w Szczecinie, Staatstheater w Stuttgarcie, "Dimitris Vlissidis" Theater Chania-Kreta i innych („Neu-tris”, „Ecce homo”, „Śycie to bajka”, „Schelest in the dark”, „Force majeure”, „Move with me”, „Enty”, „The rest is silence”, „Impresje na dobrze znany temat”, „Jak każdy...”, „Nudis verbis”, „Nawyk sukcesu”, „Matnia”, „Omega?”, „Wokaliza” i in.). W 2006 realizuje spektakl „Homo Querens” dla Polskiego Teatru Tańca z Poznania.

Jest autorką książki pt. „Fenomen twórczości Piny Bausch” (2005), a także stypendystką Fundacji Balet ze Szczecina (2001), Fundacji im. Pokusów z Krakowa (2002, 2003), laureatką nagrody choreograficznej Dyrektora Polskiego Teatru Tańca - Ewy Wycichowskiej (2005).

W 2006 roku otrzymuje stypendium dla twórców Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Od r. 2008 związana z Grupą Artystyczną „Kilka Sztuk”.

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

Marzena Białobrzeska-Korzycka - wiolonczela

 

Marzena Białobrzeska-Korzycka - wiolonczela

Wiolonczelistka, pedagog, menager, szefowa agencji koncertowej CELLO Studio Artystyczne.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina i Studiów Podyplomowych tejże uczelni w klasie wiolonczeli u prof. Andrzeja Zielińskiego.

Nauczyciel wiolonczeli w Państwowym Zespole Ogólnokształcących Szkół Muzycznych Nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie (od 2001), w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie (od 2008). Konsultantka w Szkole Muzycznej w Konstancinie (2004-2008).

Współpracowała z Filharmonią Białostocką, Mazowieckim Teatrem Muzycznym, Operetką im. Jana Kiepury, Białołęcką Orkiestrą "Romantica", Teatrem Impresja, Warszawskim Towarzystwem Muzycznym.

Organizatorka cyklu koncertów „Muzyka na Wrzecionie”, „Muzyka dla dzieci”, „Muzyka polska”, wieczoru poezji i muzyki „Jan Paweł II Karol Wojtyła - w poezji, muzyce i wspomnieniach”. Juror konkursów „Mikrofon dla każdego”, „Kolędujmy wszyscy wraz”.

Brała udział w Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie (1992), Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu “Debiuty” (1992), Międzynarodowym Kursie Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu (2005), XIV Dniach Polskich w Austrii (Wiedeń, Graz, 2005), w projekcie młodzieżowym „Pasja ponad granicami” (Polska – Węgry, 2006), Festiwalu Grup Teatralnych Dziecięcych i Młodzieżowych w Vabalninkas na Litwie (2007), Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Małych „IGŁA” w Ostrołęce (2007), w obchodach święta narodowego w Ambasadzie Polski w Paryżu (2008), jubileuszowej 50 Międzynarodowa Pielgrzymka Wojskowa do Lourdes „Wioska pokoju” (2008), Przystanku Woodstock Kostrzyn n/Odrą (2008).

Współpracowała przy produkcjach studyjnych i telewizyjnych (Des Moines „Des Moines”, LP (1993); Des Moines "Ciemne ulice", teledysk dla TVP 1).

Uczestniczka projektów kameralnych: Ragtime duet smyczkowy, Ditrich duet zaskakujący, Bach trio, Cinema trio, Trio Biała Konwalija, Kwartet Smyczkowy Mademoiselle.

Od r. 2008 związana z Grupą Artystyczną „Kilka Sztuk”.

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

Maciejka Mazan - światło

 

Maciejka Mazan - światło

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ze specjalnością reżyseria.

Niegdyś związana z 2 programem TVP.

Wykładowca w Studio Wokalnym im. J. Wasowskiego w Warszawie.

Tłumaczka literatury popularnej i piosenek. Autorka tekstów piosenek, zwłaszcza dla dzieci.

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

Waldemar Kaczmarek - realizacja dźwięku

 

Waldemar Kaczmarek - realizacja dźwięku

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

więcej informacji o projekcie

 

więcej informacji o projekcie

YAS_7803_DxO_m
YAS_7809_DxO_m
YAS_7824_DxO_m
YAS_7837_DxO_m
YAS_7838_DxO_m
YAS_7846_DxO_m
YAS_7873_DxO_m
YAS_7875_DxO_m
YAS_7912_DxO_m
YAS_7915_DxO_m
YAS_7916_DxO_m
YAS_7944_DxO_m
YAS_7952_DxO_m
YAS_7955_DxO_m
YAS_7959_DxO_m
YAS_7960_DxO_m
YAS_7963_DxO_m
YAS_7967_DxO_m
YAS_7969_DxO_m
YAS_8008_DxO_m
YAS_8025_DxO_m

Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki katowickiej Akademii Muzycznej. Od 1998 roku jest wykładowcą rodzimej uczelni prowadząc zajęcia na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu – specjalność Rytmika, a także na Kierunku Teoria Muzyki oraz na Kierunku Edukacja Artystyczna.

Jest organizatorem trzech edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej nt. „Literatura muzyczna XX wieku we współczesnej szkole” (Katowice, 2004, 2005, 2007), a także współorganizatorem I i II Ogólnopolskich Spotkań Rytmiki, (Katowice 1998, 1999) oraz I i II Ogólnopolskich Warsztatów Rytmiki (Katowice 2000, 2001). Równocześnie działa twórczo zdobywając nagrody za kompozycje muzyczne wykonane m.in. na II Europejskim Konkursie Rytmiki w Trossingen, XXVI Tyskich Spotkaniach Teatralnych oraz Festiwalu „Apart” w Katowicach.

We współpracy z tancerzem i choreografem Andrzejem Morawcem, na podstawie własnego scenariusza i ze skomponowaną przez siebie muzyką realizuje dla Polskiego Teatru Tańca - Baletu Poznańskiego w Poznaniu pełnometrażowy spektakl pt. „P®uder-ja” (2003),„Scontri na fortepian i taśmę” (Teatr im. E. Bogusławskiego w Kaliszu, 2006), a także „Światło na taśmę” (Gdańsk) i „Homo Querens na taśmę”, do choreografii Aleksandry Dziurosz.

Jej kompozycje wykonywane były w Polsce, Puerto Rico, w Niemczech.

Jako wykonawca i realizator dźwięku, związana była z Teatrem Rytmu „Katalog” - kołem naukowym specjalności Rytmika Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (1997 – 2002), jako pedagog, z Państwową Ogólnokształcącą Szkołą Baletową im. L. Różyckiego w Bytomiu, Teatrem Rozrywki w Chorzowie (jako korepetytor zespołu baletowego), z Zespołem Państwowych Szkół Muzycznych nr 4, w Warszawie jako nauczyciel przedmiotów teoretycznych, a obecnie z Akademią Muzyczną w Warszawie oraz Studiem Wokalnym im. J. Wasowskiego w Warszawie.

Od 1996 r. współpracuje przy organizacji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Od r. 2008 związana z Grupą Artystyczną „Kilka Sztuk”.